Vrijdag 16 oktober was er weer een terugkomstbijeenkomst voor de vrijwilligers van Stichting Graag Gedaan.

Een gezellig en ontspannen treffen tussen het bestuur en de vrijwilligers van Stichting Graag Gedaan. Het bestuur organiseert deze terugkomstbijeenkomsten om in contact te blijven met haar vrijwilligers.
Voor de terugkomstbijeenkomsten wordt gezocht naar een origineel en leerzaam  onderwerp. Dat is dit keer ook weer prima gelukt in samenwerking met Herberg Welgelegen in Valkenburg Z-H.
Herberg Welgelegen is een project dat ontstond vanuit de visie dat zorg anders kan en beter moet! De presentatie en rondleiding in Herberg Welgelegen lieten een prachtig project zien die het aanbevelen waard is!

Een warme plek voor kwetsbare groepen!

Herberg Welgelegen is een prachtige en rustieke oude villa aan de Rijn, die compleet gerenoveerd is, vanuit een droom naar betere zorg!
Wij geloven in een slanke, kleinschalige en ondernemende organisatie, die wordt gesteund door de lokale gemeenschap en geholpen door vrijwilligers. Doordat onze commerciële activiteiten inkomsten genereren, hoeven wij steeds minder een beroep te doen op de portemonnee van de overheid of de cliënten!

Zo willen wij toewerken naar onze maatschappelijke doelstelling:

“Excellente zorg, betaalbaar voor iedereen!”

Op deze vrijwilligersmiddag is er afscheid genomen van een vrijwilliger, Mevrouw van Nieuwkoop -van Egmond.
Jarenlang heeft zij zich ingezet voor de mensen die via Stichting Graag Gedaan hulp zochten.
Voorzitter Jacomien van der Veen bedankte haar hartelijk voor haar werk voor Graag Gedaan en wenste haar nog vele gezonde jaren toe.

mevr nieuwkoop002            mevr nieuwkoop001

Stichting “Graag Gedaan” krijgt bijscholing

Vrijwilligersorganisatie stichting “Graag Gedaan” was te gast bij de thuiszorgwinkel Vegro in Katwijk.
De Vegro schoolde de vrijwilligers bij op het gebied van hulpmiddelen die het voor cliënt en vrijwilliger eenvoudiger maken dagelijkse bezigheden te volbrengen.
Vegro blijft nieuwe mogelijkheden zoeken om het de mens die zorg nodig heeft, in welke vorm dan ook, te vergemakkelijken.
Het was een leerzame middag waarvoor wij de Vegro hartelijk dank zeggen.
Het bestuur onderhoudt jaarlijks contact met de vrijwilligers d.m.v. terugkombijeenkomsten.
Stichting “Graag Gedaan” biedt een helpende hand in Rijnsburg en Valkenburg waar nodig, of het om een ommetje gaat, boodschap doen of begeleiding naar een ziekenhuis, iedereen kan hulp vragen!